Aplikace je určena pro děti ve věku 10-15 let a je vhodná pro jednotlivce i školy. Žáci v aplikaci najdou kromě videí i výpisky, praktické příklady z praxe, slovník pojmů či interaktivní testy. Za odměnu mohou sbírat zlaťáky a odznáčky.
Děti se třeba dozví, jak na hospodaření s penězi, jaké existují moderní platební metody a finanční produkty, jak na zodpovědné zadlužování či online bezpečnost. V aplikaci je nově i EKO sekce, v níž se žáci dozví, jak šetřit nejen finance, ale i naši planetu.
Aplikace Filip vznikla v rámci dlouhodobého programu Finanční a digitální vzdělávání ČSOB na školách, kterým za šest let prošlo přes 45 tisíc žáků a studentů na téměř 500 školách.
Aplikace je zdarma ke stažení na App Store a Google Play.
Související články
Podvodný e-shop – aneb „kdo chce víc, nemá nic“
Pohodlné nákupy veškerého zboží z domova s doručením až ke dveřím jsou už běžnou rutinou. Stejně tak jako zakládání falešných e-shopů podvodníky. Nelze konkretizovat druh zboží, na který se podvodníci zaměřují. Může jít o běžné, sezonní, ale i nedostatkové zboží. Hlavním vodítkem, které by nás mělo upozornit, že je něco špatně, je nízká cena, nebo zboží, které jinde není. Levné neznamená ověřený e-shop.
Smishing – textující „rybář“
I v tomto případě útočník loví citlivá data, ale využívá k tomu formu textové komunikace. Přijde Vám zpráva do Messengeru, na Whatsapp, do e-mailu. Útočník má jediný cíl a to je přesměrovat Vás z těchto komunikačních platforem na falešnou stránku. Ta bude k nerozeznání od originální internetové stránky Vaší banky, e-mailového účtu, portálu identity občana či platební brány pro zadávání dat z platební karty. Způsobů jak se nás snaží přesvědčit, že mám na falešný odkaz kliknout je obrovské množství. A některé jsou velmi uvěřitelné.
Vishing – volající „rybář“
V tomto případě se nás snaží útočník ulovit pomocí telefonického hovoru. Využívá k tomu lidskou důvěřivost, kterou podepře naléháním a předstíraným ohrožením našich peněz. Bankéř, technik z bezpečnostního oddělení banky či policista Vám sice může zavolat, ale NIKDY po vás nebude chtít součinnost s aktuální záchranou vašich peněz. To udělá banka sama, automaticky a vy nemusíte peníze vybírat ani je někam převádět. Banka Vám ale může doporučit, ať neděláte nějaký úkon. Např. nepřevádíte peníze na účet, který byl použit v minulosti při podvodu.